Odstąpienie od umowy
Prawo odstąpienia od umowy
Konsument (zgodnie z definicją z art.221 K.C.) może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie (zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 24 czerwca 2014 r. art. 27). Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
Aby skorzystać z niniejszego prawa należy poinformować właściciela sklepu, czyli PMP Service, ul. Postępu 11, 02-676 Warszawa, tel. 881 488 700, e-mail: sklep@powiekszamyauta.pl o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy przekazać nam stosowne oświadczenie przed upływem 14 dni od otrzymania rzeczy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość zwracamy wszystkie otrzymane od kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o odstąpieniu od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia przekazania informacji o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli rzecz zostanie do nas odesłana przed upływem terminu 14 dni. Bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy ponosi kupujący. Konsument odpowiada także za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.